Kurtlar Vadisi Pusu Tüm Bölümlerini Bu Bağlantıya Tıklayarak Download edip izleyebilirsiniz. Sitemizdeki Linkleri Sadece üyelerimiz görebilirler Kurtlar Vadisi Pusu Dizisinin Bölüm Linklerini Görebilmek için Bu Bağlantıya Tıklayarak Üye olmanız gerekir. Üyelik işlemi ücretsizdir 10 saniyenizi Ayırarak hemen üye olabilirsiniz. Kurtlar Vadisi Pusu Dizisinin Bütün yeni Bölümleri Her hafta Sitemize eklenecektir.

35'lik bakireler anlattı

35'lik bakireler anlattı
Psikiyatr gözüyle, 35’ine kadar seks yapmamış kadınların kendi ağzından öyküleri..

01.08.2007 10:04

Sanılanın aksine bekaret konusu şehirli kadınlar için de bazen tabu olabiliyor. Bu ay 30 yaşını geçmiş olmasına rağmen hala bekaretlerini koruyan 3 kadın ile konuştuk. Psikiyatr Serdar Serdaroğlu bu hikayeleri ayrıntılı olarak yorumladı. Psikiyatr Kerem Doksat ise, “bekaret zarı”nın bizdeki ve farklı kültürlerdeki önemine dikkat çekti…

ŞELALE Ö. (Bankacı, 32 yaşında):

“30’umu geçtim ama hala bakireyim. Üniversite mezunuyum ve çok iyi bir işim var. Kariyer basamaklarını teker teker çıkıyorum. Çok geniş bir arkadaş çevrem var. Şimdiye kadar çok sayıda erkek arkadaşım olmadı ve seks konusu benim için, ailemin ve çevrenin de baskısıyla hep bir tabu olarak kaldı. Oldukça uzun bir süredir birlikte olduğum bir erkek arkadaşım var. Ancak onunla sekste son noktasına kadar gidemiyorum. Benim problemim ilişkiye kendimi verememem. Beraber olduğum kişiyi çok istiyorum, sevişirken de çok zevk alıyorum ama içime girme aşamasına gelince, istemiyorum. Çünkü hem çok acıyacağını düşünüyorum hem de ailem çok gelenekçi olduğu için hala onlardan çekiniyorum… Duyulur mu korkusu özellikle beni yiyip bitiriyor. Eğer duyulursa ne yaparım diye düşünüyor ve felaket senaryoları yazıyorum. Erkek arkadaşıma aşığım. Onu çok seviyorum. Ve o ana kadar çok istememe rağmen, hatta bunu sevgilime söylememe rağmen zamanı geldiğinde yapamıyorum. Ayrıca sevişene kadar çok istekli oluyorum fakat bütün bunları aklıma getirdiğim zaman hevesim zaten kaçıyor, ilişkimden de zevk almıyorum. Daha uzun bir süre bakire kalacağım gibi görünüyor. Çünkü ben buna baskılardan dolayı cesaret edemiyorum.”

Psikiyatr Serdar Serdaroğlu’nun yorumu

“Suçluluk duygusu, yoğun anksiyeteye sebep oluyor.”

“Burada kişiyi belirgin olarak tedirgin eden şey ‘suçluluk duygusu’. Bu duygu, insanların kültürle ilişkilerinde, toplumdan topluma değişerek oluşur ve zihinde bir kavram olarak belirir. Toplumun ya da aile çevresinin onaylamadığı durumlarda aktif hale gelip davranışları belirler. Bu duygu yoğun anksiyete (kaygı) doğuracağından sevgi ya da cinsel istek gibi duyguların bastırılmasına neden olur. Suçluluk duygusu temel insani bir duygudur, ancak neyin suçluluk vereceği zamanla değişen bir durumdur. Hastalarımda da gözlediğim bu duygunun derinliği maalesef çocukluk çağlarımızda, çok şeyi çevremiz tarafından suçlanarak yapmamızdan kaynaklanıyor. Cinsel yaşamda bu duygunun katılaşmış şekli, kirlenme hissiyle yaşanıyor. Özellikle genç kızlar bu korkuyu ‘Demokles’in kılıcı’ gibi taşıyorlar. Psikiyatri bu duygunun obsesyona (takıntı) varmış şeklini tedavi edebilse de sorun temelde psikososyal nitelikte.”

DEFNE K. (Grafik tasarımcısı, 33 yaşında):

“Yalnız yaşıyorum. Çok ünlü bir televizyon kanalında grafik tasarımı yapıyorum. Üniversite yıllarından beri uzun vadeli arkadaşlıklarım oldu. Ama hiçbiriyle gerçek anlamda seks yapmadım. Hatta geçen yıl biten ve bir yıl kadar ayaklarımı yerden kesen bir ilişkim oldu. Yatakta birlikte yatıyorduk ama ben hiçbir zaman tam anlamıyla kendimi bu işe veremiyordum. Ama iş gerçek anlamda seks yapmaya gelince bütün büyü bozuluyordu. Diğer ilişkilerimde bu düzeyde bir şey yaşamasam da hissettiklerim aynıydı. Evet, 33 yaşındayım ve hala bakireyim. Gerçek seksin ne olduğunu bilmiyorum. Bu yaptığımın çok sağlıklı olmadığını biliyorum. Birkaç kez doktora gitmeyi bile düşündüm ama vazgeçtim. Sebeplerine gelince.... Aslında tek bir sebep gösteremem. Ama en önemlisinin kendi kendime yarattığım bir tabu olduğunu biliyorum. Hiç klasik bir insan değilim. Ailem de çok tutucu değil. Ama kafamda yarattığım şöyle bir şey var: Ben karşımdakinden hoşlanıyorum. Ama onunla cinsellikte son noktasına kadar gidersem ona aşık olma olasılığım artacak. Ve eğer ilişki iyi gitmezse karşımdaki adam beni terk edebilir. Ben de ona aşık olduğumla kalacağım ve çok üzüleceğim. Kendimi toparlayamayacağım, çok zarar göreceğim diye düşünüyorum. Bu kafamda yarattığım en büyük korku. Bu korkunun kaynağı da yine bana öğretilenler. Çünkü hep şöyle bir şey duydum: “Cinsellik kadın için erkeğe göre daha fazla bir bağlanma unsuru”. Yani ben cinsellik yaşarsam karşımdakine bağlanmaktan ve onun beni bırakmasından korkuyorum. Tabi karşımdakine yüzde yüz güven duyamamam da buna dahil. Evlenmeden birlikte olmamalıyım tabusu da var. Erkek arkadaşlarımla tam anlamıyla cinsel bir şey yaşamadığım için çok ayrılık yaşadım. O insanlarla seksi sonuna kadar yaşasaydım ayrılmazdım da demiyorum ama bu yanımın ilişkiyi bitirici etkisinin olduğuna inanıyorum.”

Psikiyatr Serdar Serdaroğlu’nun yorumu

“Bağlanma kaygısı yaşayan kişi saplantılıdır.”

“Bu kişide, psikiyatride “bağlanma kaygısı” olarak tanımlanan durum görülüyor. Bağlanma, bebekken bize bakan ilk kişiyle yaşadığımız ve beyinde biyolojik temeli de olan bir olgu. Aslında bağlanma, insan için gerekli ve sağlıklıdır. Ancak yaşamın ilk dönemlerinde bu duygu yeterince yaşanmamışsa kaygı verici ve korkutucu olabilir. Bağlanmaktan kaçan kişi, takıntılıdır ve duygularını genelde rahat ifade edemez. Tam evleneceği sırada, evlenme törenlerinden sürekli kaçan bir kadını anlatan filmi anımsayın. Bağlanma endişesi olan kişi terk edilmenin vereceği psikolojik acıyı kaldırmakta zorlanır. İntihar ya da intihar girişimlerinde bu olgu sıklıkla rol oynayabilmektedir. Psikiyatrik tedavide, psikoterapi, bağlanmanın sağlıklı hale gelmesi için kullanılır ve kaygının çözümünde etkili bir yöntemdir. Bu nedenle bağlanma endişesinin çözülmesi sağlıklı cinsellik için gereklidir.”

ZEHRA E. (Bilgisayar Mühendisi, 35 yaşında):

“Halen ailemle yaşıyorum. Çok tutucu bir ailem var. Bugüne kadar hiç erkek arkadaşım olmadı. Yani lisede yaşadığım platonik sayılabilecek şeyler ve geçen yıl yaz tatilinde yaşadığım minik bir ilişki dışında, çok bir şey yaşamadığım söylenebilir. Hala bakireyim ve bir erkekle cinsel ilişkiye girme fikri beni çok korkutuyor. Zaman zaman lezbiyen miyim diye düşünmüyor da değilim. Ama olmadığımı biliyorum çünkü kadınlara karşı ilgi duymuyorum. Erkeklere karşı ilgim var ama iş bir erkekle flörtleşmeye geldiğinde, bir heykelden farksız oluyorum. Bir erkeğin benden hoşlandığını hissettiğim an kanım donuyor. Geçen yıl yaz tatilinde arkadaşlarımın da zorlamasıyla bir erkekle flört dönemi yaşadım. Yani el ele tutuştum, öpüştüm. Bunları bile yaşamak bana çok zor geldi: komik duruma düştüğümü söyleyebilirim. Hala düşündükçe yaptığım beceriksizce hareketler karşısında çok utanıyor ve kızarıyorum. Bir hafta boyunca öpüşmek ve el ele tutuşmak dışında bir şey yaşamadık zaten. Ama erkek arkadaşımın ellerini kalçalarımda ve göğsümde hissedince çok paniklediğimi söylemeliyim. Hiç zevk almadığımı ve bir şey hissetmediğimi de tabi… Yani o aşamaya gelene kadar çok heyecanlanıyor ve zevk alıyorum ama erkek arkadaşımın ellerini üzerimde hissedince her şey tersine dönüyor. Belki de ben bir frijitim...”

Psikiyatr Serdar Serdaroğlu’nun yorumu

“Temastan rahatsızlık duyuyor. Seks terapisi önerilebilir.”

Burada, “kültürel ritüeller” ve “bağlanma” da rol oynuyor. Ancak baskın olgu, temastan rahatsız olunmasıdır. Belki bu kişi kendi vücudunu hiç tanımamış ya da hiç masturbasyon yapmamış. Bunu, bu tip hastalarımızda sıklıkla görüyoruz. Seks, kişi için sanki fobi niteliğinde... Bu sorunu yaşayanlara da önerilen şey “seks terapisi”.

 
eXTReMe Tracker
Kurtlar Vadisi Pusu Bütün Bölümler - Kurtlar Vadisi Pusu Yeni Sezon - Kurtlar vadisi pusu 10. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 11. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 12. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 13. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 14. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 15. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 16. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 17. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 18. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 19. bölüm - Kurtlar vadisi pusu 20. bölümbölüm Kurtlar vadisi pusu 21. bölüm -

kurtlar vadisi terör, fan sitesi, fragman,müzik, video, kurtlarvadisi, KURTLAR VADİSİ TERÖR,kurtlar vadisi güneydoğu, kurtlarvadisi terör, teror, kurtlar, vadisi, fan, polat, alemdar, necati, şaşmaz, yeni dizi, pana, film, kurtlar vadisi Pusu TEROR, GUNEYDOĞU, bölüm,özet kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi mp3 kurtlar vadisi Pusu com www kurtlar vadisi Pusu com kurtlar vadisi Pusu resimleri kurtlar vadisi Pusu müzikleri www kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi acem kızı kurtlar vadisi Pusu bölümleri gta vice city kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi dizi gta kurtlar vadisi Pusu vice city kurtlar vadisi Pusu mafia kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi acem kızı mp3 kurtlar vadisi Pusu bölüm kurtlar vadisi Pusu ne zaman kurtlar vadisi Pusu müzik kurtlar vadisi Pusu video kurtlar vadisi Pusu sözleri kurtlar vadisi Pusu oyunu kurtlar vadisi Pusu izle kurtlar vadisi Pusu yeni sezon kurtlar vadisi Pusu kanal d kurtlar vadisi Pusu hapşırık kurtlar vadisi Pusu cendere kurtlar vadisi Pusu yeni bölüm kurtlar vadisi Pusu yeni kurtlar vadisi Pusu ırak kurtlar vadisi Pusu bölümler kurtlar vadisi Pusu dizisi kurtlar vadisi Pusu animasyon kurtlar vadisi Pusu pusu kurtlar vadisi Pusu müziği kurtlar vadisi Pusu mp3 indir kurtlar vadisi Pusu download kurtlar vadisi Pusu resimler kurtlar vadisi Pusu online kurtlar vadisi Pusu film kurtlar vadisi Pusu yaması kurtlar vadisi Pusu gen burası kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi resim kurtlar vadisi Pusu videoları kurtlar vadisi Pusu elif kurtlar vadisi Pusu komik show tv kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi ne zaman başlayacak kurtlar vadisi Pusu sözler kurtlar vadisi Pusu indir kurtlar vadisi Pusu yama kurtlar vadisi Pusu pala kurtlar vadisi Pusu oyun kurtlar vadisi Pusu modu kurtlar vadisi Pusu acem kizi kurtlar vadisi Pusu son bölüm kurtlar vadisi Pusu pusu mp3 kurtlar vadisi Pusu kim kimdir kurtlar vadisi Pusu ne zaman başlıyor kurtlar vadisi Pusu dizi bölümleri kurtlar vadisi Pusu kanal kurtlar vadisi Pusu eski bölümleri kurtlar vadisi Pusu kanald kurtlar vadisi Pusu resmi kurtlar vadisi Pusu bu aşk kurtlar vadisi Pusu galeri kurtlar vadisi Pusu eski bölümler kurtlar vadisi Pusu dizi müzikleri kurtlar vadisi Pusu şarkıları kurtlar vadisi Pusu elif dedim kurtlar vadisi Pusu mp3leri kurtlar vadisi Pusu nezaman kurtlar vadisi Pusu full kurtlar vadisi Pusu melodi kurtlar vadisi Pusu başlıyor kurtlar vadisi Pusu filmi kurtlar vadisi Pusu hangi kanalda kurtlar vadisi Pusu cendere mp3 kurtlar vadisi Pusu vecizeleri kurtlar vadisi Pusu nin kurtlar vadisi Pusu mod kurtlar vadisi Pusu mp3 download mafia kurtlar vadisi Pusu yaması kurtlar vadisi Pusu dizileri kurtlar vadisi Pusu polat bedava kurtlar vadisi Pusu resimleri kurtlar vadisi Pusu yeni yayın kurtlar vadisi Pusu oyuncuları kurtlar vadisi Pusu kitabı kurtlar vadisi Pusu fr kurtlar vadisi bedava kurtlar vadisi Pusu 86 bölüm kurtlar vadisi Pusu bölümlerini kurtlar vadisi Pusu film müzikleri kurtlar vadisi Pusu kafa kesme kurtlar vadisi Pusu foto mafia kurtlar vadisi Pusu mod burasi kurtlar vadisi Pusu bedava kurtlar vadisi Pusu mp3 kurtlar vadisi Pusu temaları kurtlar vadisi Pusu muzikleri kurtlar vadisi Pusu resmi sitesi kurtlar vadisi Pusu elif dedim mp3 kurtlar vadisi Pusu halil ibrahim mafia kurtlar vadisi Pusu modu kurtlar vadisi Pusu jenerik kurtlar vadisi Pusu unutulmaz sözler kurtlar vadisi Pusu 58 bölüm kurtlar vadisi Pusu melodisi kurtlar kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi mp3 kurtlar vadisi Pusu com www kurtlar vadisi Pusu com kurtlar vadisi Pusu resimleri kurtlar vadısı kurtlar vadisi Pusu müzikleri kurtlar konseyi www kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi acem kızı kurtlar vadisi Pusu bölümleri kurtlar imparatorluğu kurtlar vadis gta vice city kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi dizi gta kurtlar vadisi Pusu vice city kurtlar vadisi Pusu mafia kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi acem kızı mp3 kurtlar vadisi Pusu bölüm kurtlar vadisi Pusu ne zaman kurtlar vadisi Pusu müzik kurtlar vadisi Pusu video kurtlar vadisi Pusu sözleri kurtlar vadisi Pusu oyunu kurtlar vadsi kurtlar vadisi Pusu izle kurtlar vadisi Pusu yeni sezon kurtlar vadisi Pusu kanal d kurtlar vadisi Pusu hapşırık kurtlar vadisi Pusu cendere kurtlar vadisi Pusu yeni bölüm kurtlar vadisi Pusu yeni kurtlar vadisi Pusu ırak kurtlar vadisi Pusu bölümler kurtlar vadisi Pusu dizisi kurtlar vadä sä kurtlar vadisi Pusu animasyon kurtlar vadisi Pusu pusu kurtlar vadisi Pusu müziği kurtlar vadisi Pusu mp3 indir kurtlar vadisi Pusu download kurtlar vadisi Pusu resimler kurtlar vadisi Pusu online kurtlar vad kurtlar vadisi Pusu film kurtlar vadisi Pusu yaması kurtlar vadisi Pusu gen burası kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi resim kurtlar sofrası kurtlar vadisi Pusu videoları kurtlar vadisi Pusu elif kurtlar vadisi Pusu komik show tv kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi ne zaman başlayacak kurtlar vadisi Pusu sözler kurtlar vadisi Pusu indir kurtlar vadisi Pusu yama kurtlar vadisi Pusu pala kurtlar vadisi Pusu oyun kurtlar vadisi Pusu modu kurtlar vadisi Pusu acem kizi kurtlar vadisi Pusu son bölüm kurtlar vadisi Pusu pusu mp3 show tv kurtlar kurtlar vadi kurtlar vadisi Pusu kim kimdir kurtlar vadisi Pusu ne zaman başlıyor kurtlar vadisi Pusu dizi bölümleri kurtlar vadisi Pusu kanal kurtlar vadisi Pusu eski bölümleri kurtlar vadısi kurtlar vadisi Pusu kanald kurtlar vadisi Pusu resmi kurtlar vadisi Pusu bu aşk kurtlar vadisi Pusu galeri kurtlar vadisinde kim kimdir kurtlar vadisi Pusu eski bölümler kurtlar vadisi Pusu dizi müzikleri kurtlar vadisi Pusu şarkıları kurtlar vadisi Pusu elif dedim kurtlar vadisi Pusu mp3leri kurtlar vadisi Pusu nezaman kurtlar vadisi Pusu full kurtlar vadisi Pusu melodi kurtlar vadisi Pusu başlıyor kurtlar imparatorlugu kurtlar vadisi Pusu filmi kurtlar vadisi Pusu hangi kanalda kurtlar vadisi Pusu cendere mp3 kurtlar vadisi Pusu vecizeleri kurtlar vadisi Pusu nin kurtlar vadisi Pusu mod kurtlar vadisi Pusu mp3 download mafia kurtlar vadisi Pusu yaması www kurtlar vadısı kurtlar vadisi Pusu dizileri kurtlar vadisi Pusu polat bedava kurtlar vadisi Pusu resimleri kurtlar vadisi Pusu yeni yayın kurtlar vadisinin müzikleri kurtlar vad s kurtlar vadisi Pusu oyuncuları kurtlar vadidi kurtlar vadisi Pusu kitabı kurtlar vadisi Pusu kurtlar vadisi, kurtlar vadisi Pusu pusu, kurtlarvadisi pusu, kurtlar vadisi Pusu resimleri, kurtlar vadisi Pusu video, kurtlarvadisi, kurtlar vadisi Pusu resim, kurtlar vadisi Pusu videoları, kurtlar vadisi Pusu fan, kurtlar vadisi Pusu forum, kurtlar vadisi Pusu yeni bölüm, kurtlar vadisi Pusu bölümleri, vadi, vadısı, kurt, 21. 22. 23.bölüm, resimleri, dizisi, indir, oyuncuları, youtube, videoları, izle, fan club, necati şaşmaz, polat alemdar, kurtlar vadisi Pusu fragmanları vidyo dizi izle yaralı yürek acı hayat pana film genclife yukle seyret bedava oyunları hikayeleri videoları filmler download indir yukle yükle bedava beleş site portal forum trk hayat kavgam dizisi video resim download bölümleri gaffur burhan videoları izlee.com wwwizlee izle izlee video youtube türkiye youtube tr piknik tube türkiye videoları otopsi kürtaj katliam videoları ilginç videolar bedava video izle vidyo-izle bedava domain pr nedir pr yükselt pagerank mırc videoları izlesene forum türkiye videoları biyografisi profesyonel programı videoları popstar alaturka 2 videoları ilginç haberler video-haber bedava haber izlee indir +18 filmler diziler hayat kavgam dizisi oyuncuları bölümleri resimleri acemi cadı şöhret okulu dizisi bölümleri videoları fan club resimleri jenerik müziği yükle indir download yeni diziler star tv ters yüz dizisi